wtorek, 3 listopada 2015

Pogadanki do ciepłej herbatki- Zemsta jest słodka, równie jak gorzka

         "Piętnastoletni a już wyniszczeni, zamiast wiosny życia wieczna zima, niekończący się grudzień"
                                                                                                      - Jacques Brel, Jaures


          Do napisania tego posta zainspirowała mnie lekcja na której rozmawialiśmy o esencji szczęścia podczas gdy nasza nauczycielka nie wie nic o ówczesnych nastolatkach, których świat kręci się wokół "czy jestem najlepiej ubraną dziewczyną w szkole?", "ja już jestem master guardian elite a ty dopiero silver".
Nagle rozsadziła nas z argumentem, że wszyscy rozmawiali. A z tym że u mnie zamiast nieszczęścia chodzić parami, chodzą szóstkami, miałam usiąść za Panem P. Poczułam mocną chęć odwtu wobec nauczycielki.
           Zemsta. Chyba każdy zna to słowo, a duża ilość osób używa tego słowa jako określenia aktualnego wyjaśnienia różnych wydarzeń. Jednak pamiętajmy, że kiedyś bardzo mądra osoba powiedziała:
"Słabi się mszczą,
Silni wybaczają a inteligentni ignorują"
Jednak zastanówcie się co jest ważniejsze pomsta czy ignorancja?
To nie jest łatwy wybór jednak zwykle większość wybiera pierwszą opcję co według mnie nie jest dobrym wyjściem z sytuacji. Oczywiście to nie znaczy, że ja tego nie zrobiłam.

                           "Przeklęty bądź zegarze, w którym czas, nie może być cofnięty."
                                                                                       - Edward Stachura

Większa część żałuje podjętych decyzji. Posłuchali swojej drugiej ciemniejszej strony, która szeptała w jej podświadomości "Zemsta jest słodka". A teraz? Niektórzy płaczą bo stracili kogoś w ten sposób a niektórzy chowają się w za dużych bluzach i ze słuchawkami w uszach. Albowiem są osoby, które cieszą się z czyjegoś cierpienia. Nienawidzę mszczenia się, jest to naprawdę najgorsze wyjście z sytuacji.
Pamiętajcie! Bądźcie silni oraz inteligentni.
Albo wybaczajcie albo ignorujcie.
                                                                                                           /somebodyperfect


            

4 komentarze:

  1. Mądrze powiedziane. Ja raczej jestem z tych, którzy ignorują, aczkolwiek każdy z nas ma tę "ciemną stronę" i czasem zdarzy się ta słodko-gorzka...

    Zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze napisałaś! :)
    http://kavax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja bym się wdała w dyskusję z nauczycielką ;> Bowiem jeśli nie będzie się działać, nawet rozmawiać i uświadamiać innych osób to nic się nie zmieni na tym świecie.
    http://cytrynkacowartoobejrzec.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń